Tilaus- ja toimitusehdot

ASIAKAS

Asiakkaan kuuluu tilausta tehdessään luovuttaa sellaiset yhteystiedot, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen tilauksen toimittamista varten. Tarkistathan, että tietosi ovat varmasti oikein, jotta tilaus- ja toimitusvahvistukset sekä tilaamasi tuotteet löytävät perille. Lue lisää Paperipilven tietosuojakäytännöstä tietosuojaselosteestamme.

 

HINNAT

Tuotteiden voimassa olevat hinnat on ilmoitettu verkkokaupassamme. Hinnat on merkitty euroissa. Paperipilvi pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. 

 

MAKSUTAVAT

Maksaminen tapahtuu Checkout Finland -sivuston kautta. Maksut ovat aina turvallisia ja suojattuja, maksukortin tietoja ei tallenneta verkkokaupan järjestelmiin. Sinut ohjataan verkkokaupasta suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. 

CHECKOUT FINLAND

Checkout Finland Oy (2196606-6) on suomalainen maksunvälityspalvelu, joka mahdollistaa maksun suorittamisen helposti minkä tahansa suomalaisen verkkopankin kautta. Lisäksi käytettävissäsi on kattavat kortti- ja mobiilimaksuvaihtoehdot (Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard- ja American Express sekä Pivo, MobilePay ja Siirto). Käytettävissäsi on myös lasku- ja osamaksupalvelu (tulossa). Visa, Visa Electron, MasterCard tai American Express -korteilla tehtävissä maksuissa Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland:lla on maksulaitostoimilupa.

Tutustu Checkout Finland:n käyttöehtoihin.

 

TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

Kun Paperipilvi on vastaanottanut tilauksesi, sinulle saapuu välittömästi tilausvahvistus sähköpostitse. Siitä näet tilauksesi tiedot. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö sekä tuotteet ja yhteystietosi. Jos sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@paperipilvi.fi. 

 

TOIMITUSTAVAT

Valittavanasi on eri toimitustapoja, jotka hinnoittelemme seuraavanlaisesti:

POSTI:

Postin kautta toimitetut noutopistepaketit toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen 1–3 arkipäivässä lähetyksen lähdettyä varastoltamme. Jokaiseen pakettilähetykseen tulee seurantakoodi. Noutopistepaketeissa toimituskulu on kiinteä 5,95€. Jos tilauksesi loppusumma on yli 70€ (poislukien toimituskulut), saat tilauksen toimituskuluitta (DB Schenkerillä). 

Jos haluat tilata paketin kotiovellesi, tulee lähetys Postin kotipakettina. Kotipaketti toimitetaan annettuun osoitteeseen 1–3 arkipäivää lähetyksen jälkeen klo 9–21 välisenä aikana. Posti soittaa etukäteen sopiakseen sopivan jakeluajan. 

Isokokoiset maalauspohjat toimitetaan aina valittuun osoitteeseen hintaan 16,95€, vaikka tilaus ylittäisikin 70€ loppusumman.

MATKAHUOLTO:

Matkahuolto tarjoaa toimitustavaksi noutopistepaketin. Matkahuollon noutopisteinä toimii pakettiautomaatit, K-Marketit, R-kioskit ja Matkahuollon palvelupisteet. Paketit ovat noudettavissa 12 arkipäivää lähetyksen jälkeen, isoissa kaupungeissa myös lauantai lasketaan mukaan. Vastaanottajalle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla kun lähetys on noudettavissa. Jos tilauksesi loppusumma on yli 70€ (poislukien toimituskulut), saat tilauksen toimituskuluitta. 

DB SCHENKER:

Jos tilauksesi loppusumma ylittää 70€ (poislukien toimituskulut), saat tilauksen toimituskuluitta ja lähetämme sen DB Schenkerillä valitsemaasi noutopisteeseen. 

DB Schenkerillä paketit ovat noudettavissa 13 arkipäivää lähetyksen jälkeen. Vastaanottajalle ilmoitetaan tekstiviestillä kun lähetys on noudettavissa. 

NOUTO:

Voit myös tilata tuotteita noudettavaksi Paperipilven kivijalkamyymälästä, osoitteesta Jokikatu 31, Porvoo. Nouto on maksuton. Ilmoitamme sähköpostitse kun tuotteet on kerätty ja valmiina noudettavaksi.

 

TOIMITUKSISTA

Lähetämme aina sähköpostitse toimitusvahvistuksen kun tilaus on lähetetty matkaan Porvoon myymälästämme. Jos viestissä on ilmoitettu lähetyksen seurantakoodi, pääset linkkiä napsauttamalla seuraamaan paketin kulkua Postin tai Matkahuollon sivuilta.

Arkisin ennen klo 14 tulleet tilaukset pyrimme lähettämään tilauspäivänä, mutta viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisesta. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita. Paperipilvi ilmoittaa myös mahdollisista viivästyksistä pikimmiten tilauksen vastaanottamisen jälkeen.

Pakkaamme lähetykset mahdollisuuksien mukaan kierrätettyihin pakkausmateriaaleihin edistääksemme kestävää kehitystä ja säästääksemme luontoa. Suosimme kierrätettyjä materiaaleja, kuten pahvia ja paperia. Näin myös sinun on helppo kierrättää pakkausmateriaalit. Voit myös tarvittaessa palauttaa tilauksesi samassa laatikossa.  

Jos lähetetty paketti ei ole saapunut perille 7 vrkn kuluttua toimitusvaihvistukseta ja lähetyspäivästä, tulee asiakkaan olla viipymättä yhteydessä Paperipilveen: info@paperipilvi.fi

Posteista ja automaateista noudettavien pakettien säilytysaika on 7 vrk. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä ja se palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta 5,95€. Loput tilauksen summasta palautamme asiakkaalle. Mikäli asiakas haluaa tuotteet uudelleen toimitettuna, on hänen tehtävä uusi tilaus verkkokaupasta.

Paperipilvi ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme poikkeavista toimitusajoista sivuillamme.

Paperipilvi toimittaa fyysisiä tuotteita tällä hetkellä vain Manner-Suomeen ja Ahvenanmaalle

 

PALAUTUKSET

Paperipilven tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus, laskettuna tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos palautettavaa tuotetta on käytetty (eikä se ole ollut viallinen myytäessä), vähennetään palautettavasta summasta sopeutettu osuus. 

Tilauksen noutamatta jättäminen noutopisteestä ei ole palautus. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä ja se palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta 5,95€. Loput summasta palautamme asiakkaalle. Mikäli asiakas haluaa tuotteet uudelleen toimitettuna, on hänen tehtävä uusi tilaus verkkokaupasta.

Jos haluat palauttaa tuotteen, otathan ensin yhteyttä: info@paperipilvi.fi. Huomioi kuitenkin, että postitse palautetusta tuotteesta aiheutuneet kustannukset ja kulut jäävät asiakkaan maksettavaksi, ellei kyseessä ole viallinen tuote. Tuote tulee palauttaa käyttämättömänä mahdollisessa omassa paketissaan ja hyvin pakattuna, esimerkiksi lähetyspakkauksessa. Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti, joka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille. Palautettavan tuotteen summasta vähennetään mahdolliset tapauskohtaiset käyttökulut jos tuotetta on käytetty (pl. viallisena myydyt tuotteet). Loput summasta palautetaan asiakkaalle. 

Mikäli haluat reklamoida tilaamasi tuotteen, otathan pikimmiten yhteyttä sähköpostitse info@paperipilvi.fi. Kerro viestissäsi tilausnumerosi, mikä tuote on kyseessä ja mikä tuotteessa on vialla. Liitä viestiisi mahdollisuuksien mukaan kuva, jos vika ilmenee kuvasta. 

Asiakkaan toiveiden mukaan tehdyillä mittatilaustöillä (kuten tekstauspalvelut: paino-, digi- ja käsintekstatut tuotteet) ei ole palautus- tai peruutusoikeutta. Asiakas on tutustunut tuotteeseen ja hyväksynyt lopullisen version ennen painatusta tai tilauksen viimeistelyä. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä ostoehdot.

  

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta kirjallisesti Paperipilven sähköpostiosoitteeseen: info@paperipilvi.fi.

Kaikkien lähetettyjen tilausten on arvioitu saapuvan perille viimeistään 7 vrk:n kuluttua toimitusvahvistuksesta ja lähetyspäivästä. Jos paketti ei ole saapunut perille mainitussa ajassa, asiakkaan tulee olla yhteydessä Paperipilveen sähköpostitse mahdollisimman pian. 

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä asiasta välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Jos sinulla on kysyttävää, olethan meihin yhteydessä:

Paperipilvi Oy
info@paperipilvi.fi
+358 400 590 147


TEKSTAUSPALVELUT

Tekstaustuotteet suunnittelemme aina asiakkaan kanssa yhdessä, jolloin käymme läpi muun muassa sisällön, tyylin, aikataulun ynnä muut toiveet. Alustava suunnittelu on ilmainen, ja sen perusteella lähetämme tarjouksen. Vasta tarjouksen hyväksymisen ja varausmaksun maksamisen jälkeen tilaus on sitova. Aloitamme tilauksen työstämisen kun asiakas on suorittanut varausmaksun. Maksun loppuosa suoritetaan aina ennen lopullisen työn luovutusta, ellei toisin ole etukäteen sovittu.

Tekstauspalveluumme (sekä digiversioihin että käsintekstauksiin) kuuluu kaksi (2) vedoskierrosta, jolloin asiakas saa antaa palautetta ja tehdä pienehköja muutosehdotuksia. Ensin lähetämme 24 erilaista karkeaa luonnosta, joista asiakas valitsee mieluisimman, ja josta sitten tehdään tarkempi luonnos (kierros 2). Pienet muutosehdotukset ja tarkennukset kuuluvat palvelun hintaan, suuremmista konseptimuutoksista veloitamme erikseen.

Digitöissä lähetämme lopullisen painovedoksen tekstatuista painotuotteista aina asiakkaan hyväksyttäväksi ennen painatusta. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus tarkistaa, että kaikki sisältö kirjoitettu oikein. Muista muutosehdotuksista kuin kirjoitusvirheiden korjaamisesta lopulliseen versioon veloitamme erikseen. Tämän lopullisen hyväksynnän jälkeen Paperipilvi ei vastaa mahdollisista kirjoitusvirheistä. Jos painovirhe tapahtuu Paperipilven toimesta, korvaamme joko uuden tuote-erän tai sitä vastaavan rahasumman. 

Käsintekstauksissa lopullinen versio tehdään kahden vedoskierroksen ja näistä ilmenneiden palautteiden perusteella. Käsintekstauksen viimeistelty teos ei vaadi lopullista hyväksyntää, asiakas tarkistaa kirjoitusvirheet ja muut yksityiskohdat toisesta vedoksesta. 

Asiakkaan toiveiden mukaan tehdyillä mittatilaustöillä (kuten tekstauspalvelut: paino-, digi- ja käsintekstatut tuotteet) ei ole palautus- tai peruutusoikeutta. Asiakas on tutustunut tuotteeseen ja hyväksynyt lopullisen version ennen painatusta tai tilauksen viimeistelyä. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä ostoehdot.